6 důvodů, proč efektivně hospodařit s časem

[/intro]Efektivita plánování pracovní doby je jedním z faktorů určujících výkon společnosti. Správně nastavené pracovně-časové plány jsou dobré nejen pro zaměstnance, ale také pro řádné fungování celé organizace. Pojďme se podívat na šest důvodů, proč se vyplatí soustředit pozornost do zefektivnění hospodaření s časem ve vašem podniku. [/intro]

Správně sestavený pracovní časový plán má následující výhody:

  • Flexibilní plánování času snižuje v podniku fluktuaci, protože si zaměstnanci mohou lépe sladit osobní a pracovní život.
  • Vytváření dobrých časových a směnných rozvrhů se vyplatí nepodcenit. Doporučujeme soustředit pozornost na všechny aspekty, které mohou podpořit efektivní a spokojenou práci zaměstnanců. Berte v potaz nejen vaše vlastní požadavky, ale i sociální a ergonomické potřeby zaměstnanců. Dobře nastavená pravidla pak nebude potřeba tak často měnit.
  • Dodržování zákonů a kolektivních smluv se může zdát jako samozřejmost. Je ale dobré si na to dávat neustále pozor.
  • Zdraví zaměstnanců je jedním z nejdůležitějších faktorů, který je vhodné sledovat. Vhodné zdravotní podmínky práce vám pomohou dlouhodobě udržet zaměstnance všech věkových kategorií.
  • Předvídatelnost pracovního rozvrhu je důležitým psychologickým aspektem. Zaměstnanci mají jistoty a mohou si plánovat osobní životní záležitosti.
  • Důležitou pro spokojenost zaměstnanců je správná rovnováha mezi osobním a pracovním životem. Pracovník, který má často volné víkendy a může se během nich vidět s rodinou a přáteli, pracuje s úsměvem a je ochotný své firmě častěji vyjít vstříc.

Jak zlepšit plánování s časem ve vaší firmě

Odborníci z Déhory vám ochotně pomohou vytvořit nový pracovní časový harmonogram, který splní všechny potřeby a provozní požadavky vaší společnosti. Díky znalostem a zkušenostem získaným z dlouholetých aktivit na trhu jsme vyvinuli vlastní metodiku plánování pracovních časových plánů v šesti jednoduchých krocích.

Před plánováním harmonogramu společnosti vždy uvážíme následující:

  • Analýza metodiky, která se používá k naplánování pracovní doby v dané společnosti. Existuje nějaká jiná metoda, která by fungovala lépe?
  • Analýza lidských zdrojů a souvisejících faktorů jako je kvalifikace, smluvní pracovní doba, zvláštní ustanovení smlouvy, plánovaná dovolená.
  • Analýza plánované pracovní zátěže (očekávané pracovní zatížení).
  • Lidské zdroje, které jsou zapotřebí k vyplnění každé směny (požadavky na úroveň zaměstnanosti).
  • Jaká pravidla by měla být dodržována (Zákon o pracovní době / kolektivní pracovní smlouvy).
  • Jakékoli další požadavky týkající se časových plánů práce.

 

Čtěte dál

Podívejte se na další články, které by vás mohly zajímat:

Jak to všechno začalo? 30 let historie společnosti Déhora

Jak to všechno začalo? Co vás inspirovalo k založení vlastní firmy? Než jsem založil svou firmu v roce 1987, byl…

Roman Urban v Dobrém ránu na ČT2: O zkracování pracovní doby i samo-plánování

Konzultant Roman Urban byl ve čtvrtek 21. června hostem pořadu Dobré ráno. S moderátory si povídal o vývoji a trendech…

Samoplánování jako revoluční nástroj pro zaměstnavatele

“Nejnáročnější a hojně využívaný je třísměnný provoz běžící sedm dní v týdnu. Takové nasazení, přidáme-li k tomu 12hodinové směny, s…