Změna (ne)musí bolet

Znáte to, zavádíte nové procesy, měníte zavedené a setkáváte se s negativními reakcemi zaměstnanců. Změna je totiž narušením zavedeného, známého, pohodlného a narušuje zvyk. Zvyky jsou přesně to, co lidé brání nejvíce, protože zvyky jim dávají jistotu. V čase se každý naučí fungovat v určitém systému, ve kterém si je vědom toho, jak co funguje. V okamžiku, kdy toto narušíme, zaměstnanci mohou změny vnímat negativně.

Nejčastější věty a obraty, se kterými se setkáváte:

„Proč měnit něco, co funguje?“

„Takhle to děláme roky…“

„Zase něco nového, co bude k ničemu…“

Jak s bariérou v mysli ve vztahu k změnám pracovat?

Existují možnosti, jak lze změnu postupně, bezpečně a bez odporu implementovat. Pojďme se na ně podívat. Konkrétní tipy, jak pracovat se změnou:

– využívání ambasadorů – ambasadoři působí jako spojovací most mezi vedením firmy a zaměstnanci – mohou být tak průkopníky, kteří podpoří změnu a zohlední požadavky řadových zaměstnanců

– pilotní projekt – tým tvořený osobnostmi z řad zaměstnanců, kteří vítají změnu. Následně můžeme konkrétně seznámit s přínosy změn

– komunikace inovací a změn – srozumitelná komunikace zahrnující nejen přínosy pro firmu, ale především také pro konkrétní lidi, oddělení

Změna nemusí bolet, v případě, že správně postupujeme a dáme prostor lidem změnu pochopit, ovlivnit a stát se jejími spolutvůrci. V tomto případě se z obav stává motivace a z odporu k změně se stává nová energie.

Čtěte dál

Prevence syndromu vyhoření u zaměstnanců

Syndrom vyhoření stále představuje velký problém soudobé společnosti. Tlak na výkon v organizaci popřípadě oddání se práci nad rámec svých…

Zavedení ambasadorů ve firmě – krok za krokem

V předchozím příspěvku jsme si přiblížili roli ambasadora ve firmě. Nyní se podíváme na konkrétní důvody a kroky, které souvisí…

Ambasador – hlas, který je slyšet

V některých organizacích působí tzv. ambasadoři – prostředníci mezi zaměstnanci a vedením. Firemní ambasador je důvěryhodný kolega, který propojuje řadové…