Myslete chytřeji na svůj čas
V současném rychle se měnícím světě je čas jedním z nejcennějších a zároveň nejvzácnějších – zdrojů. Organizace, které chtějí uspět, musí být flexibilní, musí mít schopnost reagovat na tržní změny i potřeby zákazníků – a přitom myslet i na pohodu a well-being svých zaměstnanců. A právě zde přichází na scénu koncept, který by mohl změnit váš pohled na řízení: „časová inteligence“
Čas – opomíjený ukazatel úspěchu
Většina organizací se zaměřuje na finanční ukazatele jako jsou náklady, tržby popř. produktivitu. Ale čas je ve své podstatě nejuniverzálnějším a nejomezenějším zdrojem, který máme. Když se podíváte na to, kde v organizaci vzniká hodnota – nebo naopak, kde se z ní stává ztráta – často jde právě o čas.
Společnosti, které vědomě začleňují čas do svých strategických rozhodnutí, činí lepší a udržitelnější rozhodnutí .
Proto stojí za to si položit tyto otázky:
Časová inteligence umožňuje tyto otázky nejen klást, ale také je měřit a analyzovat .
Co přesně je časová inteligence?
Časová inteligence není jen o plánování kalendáře, harmonogramů, jde o strategický přístup k řízení času – jak na individuální, tak na organizační úrovni.
Časová inteligence je založena na čtyřech klíčových pilířích:
Organizace, které vědomě rozvíjejí tyto čtyři oblasti, začínají vnímat čas nikoli jako něco, co neustále chybí, ale jako strategický nástroj – něco, co udává směr a podporuje rozvoj.
Co ukázal výzkum?
Protože časová inteligence je relativně nový koncept, dlouho chyběly nástroje pro její měření. Aby se tento problém vyřešil, byla provedena studie napříč organizacemi všech velikostí a odvětví.
Zaměstnanci odpovídali na otázky o tom, jak si řídí svůj čas, jak jsou organizovány procesy a jak jejich společnost funguje. Výsledky byly jasné:
V následujících fázích studie byly zkoumány společnosti, které dosáhly vysokého skóre v časové inteligenci. Zjistily, že jsou inovativnější, mají angažovanější zaměstnance a výrazně vyšší finanční výkonnost a spokojenost zákazníků .
Čas jako nový rozměr leadershipu
Výsledky výzkumu jsou jasné: časová inteligence je skutečným faktorem úspěchu . Společnosti, které vědomě začleňují čas do svých strategií a považují ho za klíčový ukazatel výkonnosti (KPI), dosahují lepších výsledků.
Když se čas stane viditelným a měřitelným, je snazší vidět, kde skutečně vytváří hodnotu a kde se plýtvá. V důsledku toho se zlepšují procesy, zvyšuje se angažovanost zaměstnanců, zvyšují se inovace – a zvyšují se zisky a spokojenost zákazníků.
Čas už není kulisou pro akci. Stává se nástrojem vedení a klíčovým faktorem konkurenční výhody .
Doporučené zdroje:
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC7799745/
https://bpcc.org.pl/time-intelligence-as-a-key-concept-to-manage-time-effectively
„Nemůžu se pořádně soustředit, jsem unavený, záda zatuhlá, bolí mě za krkem a utíkají mi myšlenky. Dnes mám dva meetingy,…
Syndrom vyhoření stále představuje velký problém soudobé společnosti. Tlak na výkon v organizaci popřípadě oddání se práci nad rámec svých…
Základem jakéhokoliv fungujícího vztahu je srozumitelná komunikace – oboustranná. Pracovně je s lidmi nezbytné hovořit nejen ve vztahu ke sdílení…