Samoplánování směn jako nástroj employer brandingu

Prezentace nabídek spolupráce s organizací zahrnující týden dovolené navíc, občerstvení na pracovišti, home office je dnes již běžnou formou komunikace benefitů. Konkurenční prostředí funguje nejen ve vztahu k zákazníkovi, ale i směrem k zaměstnancům. Na pracovní trhu totiž dokáže zaujmout ten, který umí nabídnout víc než ostatní běžné. Samoplánování je nejen výborný nástroj pro řízení směn, ale také skvělý marketingový nástroj, pokud jej umíte správně komunikovat.

Jak lze vnímat organizaci, která samoplánování využívá? Jakou rétorikou se lze prezentovat?

– věříme našim zaměstnancům – mají naši důvěru, ale i odpovědnost

– respektujeme osobní život – neřídíme pracovníky jako stroje

– nebojíme se inovací a změn, jdeme jim naproti

Pokud správně zvolíme komunikační strategii v inzerátech, na webových stránkách, videích, při prezentaci firmy obecně – posílíme nejen atraktivitu značky zaměstnavatele, ale také vnitřní hrdost stávajících zaměstnanců.

Vhodným tipem je ukázat konkrétní příklad z praxe – příběh zaměstnance, kterému samoplánování pomohlo včetně konkrétních přínosů (např. sladit péči o dítě, o rodiče, možnost studia apod.)

Dnešní benefity již nejsou o bezedném kelímku vybrané kávy v kuchyňce nebo ovoci či očkování, ale o pocitu, že organizace Vás respektuje jako člověka a podporuje nejen v pracovním životě.

Čtěte dál

Zavedení ambasadorů ve firmě – krok za krokem

V předchozím příspěvku jsme si přiblížili roli ambasadora ve firmě. Nyní se podíváme na konkrétní důvody a kroky, které souvisí…

Prevence syndromu vyhoření – rovnováha mezi prací a osobním životem

Vysoké pracovní tempo, tlak na výkon, absence podpory od nadřízených pracovníků to jsou jen některé z faktorů, které mají vliv…

Samoplánování a jeho místo ve firemní kultuře

Samoplánování ještě v mnoha organizacích nenašlo své místo, přestože by mělo mnoho pozitivní dopadů napříč. Mnohdy důvodem k nevyužívání samoplánování mohou být…