Zavedení ambasadorů ve firmě – krok za krokem

V předchozím příspěvku jsme si přiblížili roli ambasadora ve firmě. Nyní se podíváme na konkrétní důvody a kroky, které souvisí se zaváděním statutu ambasadorů v organizaci.

Konkrétní kroky:

1. stanovení smyslu existence ambasadora – při vizi zavádění ambasadorů je nezbytné vydefinovat smysl a cíle těchto osob – zda mají být nápomocni lepší a srozumitelnější komunikaci, nebo mají být představiteli firemních hodnot popř. podporovateli zaváděných inovací.

2. definice očekávání – ambasador by měl vědět, co se konkrétně od jeho pozice očekává a v jaké časové náročnosti, s jakými úkoly

3. výběr vhodného kandidáta popř. kandidátů – nezbytná je při výběru ambasadora jeho důvěryhodnost mezi zaměstnanci, angažovanost a ochota. Nemusí jít v organizaci pouze o jednu osobu, ale může jít o tým.

4. seznamovací setkání s ambasadorem, ambasadory – setkání s ambasadorem popř. setkání s ambasadory je důležitým krokem k samotnému zahájení spolupráce, aby byla jasně vyspecifikována role ambasadora, vzájemná očekávání, milníky spolupráce a případné propojení za předpokladu vyššího počtu ambasadorů.

5. pravidelná setkání s ambasadorem, ambasadory – nastavení frekvence setkávání s ambasadory, kde budou mít prostor pro vyjádření a pravidelnou zpětnou vazbu.

6. kontinuální motivace a docenění práce ambasadorů – ambasadoři by měli vnímat, že si jejich práce firma váží – např. otevřeností k jejich návrhům, nápadům, popř. formou rozvoje, zapojení do zajímavých projektů, možnost seberealizace v rámci nových projektů apod.

Zavádění ambasadorů v organizaci může mít mnoho nesporných výhod nejen pro firmu, ale také pro zaměstnance. Nezbytné však je, aby byl tento krok dostatečně promyšlen a měl konkrétní směřování. A jak to máte ve Vaší organizaci Vy?

Čtěte dál

Ambasador – hlas, který je slyšet

V některých organizacích působí tzv. ambasadoři – prostředníci mezi zaměstnanci a vedením. Firemní ambasador je důvěryhodný kolega, který propojuje řadové…

Prevence syndromu vyhoření – rovnováha mezi prací a osobním životem

Vysoké pracovní tempo, tlak na výkon, absence podpory od nadřízených pracovníků to jsou jen některé z faktorů, které mají vliv…

Jak ovládnout čas?

Čas je naším přítelem i nepřítelem. V pozitivní konotaci vnímáme čas v okamžiku, kdy máme prostor na odpočinek, relax nebo jej trávíme…