City Clean je velký, mezinárodně působící poskytovatel služeb úklidu a údržby. Tato společnost se zabývá úklidem kanceláří, nemocnic, veřejných a dalších prostor. City Clean je společnost orientovaná na zákazníky a jejím hlavním cílem je stát se “nejoblíbenějším partnerem na čištění a údržbu na světě”. Management této společnosti si rovněž uvědomuje, že jejich zaměstnanci jsou klíčoví, pokud jde o dosažení uvedeného cíle. Proto v současné době usiluje o přechod od strategie zaměřené na produkt ke strategii orientované na člověka (zaměstnance).
City clean také ví, že plánování a řízení pracovních sil výrazně ovlivňuje kvalitu služeb, kterou v konečném důsledku zajišťují jednotlivci – zaměstnanci, a kterou tak přináší svým zákazníkům. Více než 80 % služeb se uskutečňuje mimo pracovní dobu, ve večerních hodinách, nocích a víkendech, což výrazně ovlivňuje biologické hodiny a sociální zázemí vlastních zaměstnanců. Práce a její vhodné plánování (směnové řízení) bylo proto vždy klíčové pro řízení celé společnosti.
Díky flexibilnějšímu časovému rozvrhu (rozpisu směn) zaměstnanců a zavedení tzv. samo-plánování se potřeby podnikových procesů naplňují mnohem efektivněji a současně jsou zaměstnanci mnohem spokojenější. Model samo-plánování znamená, že zaměstnanci si mohou svůj rozpis směn (práce) tvořit úplně sami, samozřejmě v rámci určitých pravidel, která zastřešuje a řídí plánovač společnosti. Možnost plánovat si práci individuálně a tedy v souladu s vlastními fyzickými schopnostmi či společenskými možnostmi a omezeními, přináší výrazné pozitivní účinky. A to vyšší míru spokojenosti zaměstnanců doprovázenou zvýšením efektivity práce, což přímo ovlivňuje výsledky společnosti (+ 4,7 % tržní podíl v prvním roce) a pomáhá dále zlepšit postavení na trhu. Jde tedy o konkrétní nástroj/postup, kterým je naplňován výše uvedený cíl společnosti.
“Proč to tak dobře funguje?” Carlo Smit, jeden z plánovačů City Clean odpovídá. “Protože dáváte lidem větší odpovědnost, flexibilitu, svobodu. Celý proces je postaven rovněž na větší míře důvěry a individuálního zapojení. Výsledkem je nejen vyšší kvalita, produktivita, spokojenost zaměstnanců, ale také obrovské množství ušetřeného času. I dnes musíme proces řídit, ale mnohem snáz a v klidu.”
Drs. Nunzio Totaro, jednatel společnosti Déhora Central Europe – Po dokončení studií vztažených k leteckým nákladům a přepravě na univerzitě v Amsterdamu zahájil Nunzio Totaro svou kariéru jako plánovač pracovních sil v KLM Cargo. Poté se stal manažerem manipulace s nákladem pro Evropu. Dále pracoval jako ředitel v několika HR společnostech/prac. agenturách jako jsou USG People a Humares Group. V rámci této funkce pracoval v Nizozemsku, Itálii, Německu, Polsku a České republice. Nyní pracuje jako jednatel v rámci skupiny Déhora Consultancy Group.
Podívejte se na další články, které by vás mohly zajímat:
Jde o neobyčejný koncept tzv. vlastního samo-plánování. Ten znamená, že jako zaměstnavatel dovolíte svým zaměstnancům vytvářet si vlastní pracovní plány…
Pro zaměstnance pracující v takovémto režimu, tedy mimo běžné pracovní hodiny, to má pozitivní i negativní aspekty. K těm pozitivním patří:…